Z nami zagłębisz się w Role-Play! Ip serwera: mc.wioskarp.pl Wersja minecraft: 1.12 - 1.12.1
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Klasy i funkcje na Wioskę RP
**Król/Wójt/Prezydent** - Zarządca kraju bądź miasta, ustala kto jaką funkcję pełni oraz nadaje ludziom ich zajęcie. Stoi na szczycie hierarchii.
**Urzędnik** - Podlega bezpośrednio Królowi/Wójtowi/Prezydentowi, jest jego przedłużeniem ręki. Kontroluje nadane im grupy oraz ich finanse. Sprzedaje oraz dokumentuje sprzedaż działek na terenach miast.
**Strażnik** - Pilnuje spokoju. Ma moc wsadzania ludzi do więzienia, a także zaglądania im do kieszeni. Może legitymować i sprawdzać wszystkich w osadzie (Dwa razy shift, by to oznajmić). Broni też obywateli przed kradzieżami, zabójstwami, rozwiązuje spory oraz zabija potwory nawiedzające wioskę.
**Karczmarz/Karczmarka** - Obsługuje ludzi w karczmie. Pilnuje też by każdy w tym przybytku miał co zjeść oraz ustawia kontakty z ludźmi. Może też przyjmować zlecenia na znalezienie odpowiednich ludzi do roboty. Jako jedyny potrafi przygotowywać złożone posiłki oraz alkohol w pracowni.
**Poszukiwacz przygód** - Jako jedyny może poruszać się po netherze. Przyjmuje zlecenia od mieszkańców na znalezienie konkretnych przedmiotów spoza terenów osad. Ma prawo nie być zrzeszonym z żadnym państwem bądź miastem.
**Budowniczy/Architekt** - Przyjmuje zlecenia na budowę od rządu bądź indywidualnych osób. Może stawiać ładniejsze i większe konstrukcje na odpowiednim, wcześniej zakupionym przez kogoś terenie. Lepiej zatrudnić takowego, gdyż możliwe, że lepiej zna się na konstrukcjach.
**Handlarz** - człowiek odpowiedzialny za handel. Kupuj taniej by sprzedać drożej. To od niego zależy z kim ma układy na jakie produkty. Może też nabyć stragan na rynku miast, gdzie może prezentować swoje towary jak i wymieniać się między innymi handlarzami. Może też handlować w innych miastach niż jego własne.
**Górnik -> Kowal -> Płatnerz/Miecznik** - Wydobywają rudę, przerabiają ją na metalowe narzędzia oraz broń. Tworzą sieć tuneli i zaopatrywają osady w żelazo, węgiel, złoto oraz pozostałe surowce, które da się wydobyć przy użyciu kilofa. Górnik ma możliwość awansu po osiągnięciu odpowiedniego poziomu klasy na Kowala, a potem Platnerza/Miecznika.
**Rolnik -> Hodowca** - Sadzi, zbiera oraz hoduje. Zapewnia pożywienie oraz inne rzeczy jakie da się uzyskać poprzez hodowle/uprawę dla wioski. Może także hodować konie oraz odpowiednio je przygotowywać. Ma możliwość sprzedaży pupili takich jak koty lub psy. Może też zaopatrywać karczmy oraz urząd i kapłanów w papier.
**Łowca** - Poluje na wszelkiego rodzaju zwierzynę w celu pozyskania skór, mięsa oraz przydatnych przedmiotów z potworów. Nieraz będzie miał zlecenia na łowienie ryb. Może także hodować zwierzęta, lecz nie dla surowców z nich uzyskiwanych, ale na ubój. Może zakładać lub należeć do leśniczówek.
**Drwal -> Stolarz -> Rzemieślnik/Inżynier** - Sadzi oraz tnie wszelkiego rodzaju drzewa. Dostarcza drewno do osad. Może awansować na stolarza, który potrafi obrabiać drewno na meble oraz pojemniki. Następnie awansuje na rzemieślnika/inżyniera, który może już tworzyć zaawansowane konstrukcje z redstone oraz torów i przełączników. W skrócie co z drewna to od niego.
**Kapłan** - Bardzo zaszczytna funkcja. Pilnuje oraz urządza świątynie. Może przyjmować Punkty Wiary, by prosić boga o cuda (Czyli po wpisaniu /modlitwa zmienia 100 Punktów Wiary na 1 lvl). Potrafi udzielać błogosławieństw, zaklina przedmioty oraz jest przewodnikiem ludu. Powinien znać bardzo dobrze swoją społeczność.
**Znachor** - Odpowiada za tworzenie leków, mikstur oraz wszelkich rodzajów asortymentów płynnych. Jako jedyny potrafi leczyć choroby, złamania i rany oczywiście za odpowiednią cenę. Niestety sam nie może udawać się po składniki w niebezpieczne miejsca, więc polega na handlarzach, łowcach oraz poszukiwaczach przygód.
**Bandyta** - Wyrzutek społeczeństwa. Najczęściej kradnie, oszukuje i zabija. Nie szanuje prawa oraz ludzi. Niekiedy tworzą obozy i napadają na ludzi zapuszczających się zbyt daleko od miasta. Mają częste utarczki ze strażnikami. W ostateczności ich obóz może zostać zaatakowany przez oddział strażników osad. Do tego mogą tworzyć wytrychy.
**Kloszard/Żebrak** - Zakała społeczeństwa, przeszkadza i żebra o grosz. Nic nie potrafi robić. Czasem szpera po śmieciach. Najczęściej alkoholik. Jako jedyny wie jak wykonać bimber w Pracowni.
Offline
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.014 sekund, wykonano 9 zapytań - Pamięć użyta: 524.45 kB (Maksimum: 576.41 kB) ]